۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

چلوصاف تقلب های کرزی از اب بدر آمد!

سر انجام طاقت همه طاق شده و همه سخن از تقلب کرزی به زبان راندن. تقلبی که حتی در پی 2000 شکایت هنوز هم چندان گسترده عنوان نمی شود. انانکه تقلب کرده اند میگویند این امر خیلی عادی است و برای افغانستان که در ان دمکراسی نوپا است خیلی مهم تلقی نمی شود. اما کسانی که مردم بیچاره افغانستان قربانی این تقلب گسترده می خوانند تقلب را در هر ابعاد که باشد خیلی مهم می خوانند. از شاکیان جدی و مطرح اقای عبدالله عبدالله است که همواره اسناد تکان دهنده را در معرض مطبوعات قرار داده است. عبدالله و کرزی دو نامز پیشتاز انتخابات سال روان خورشیدی هستند که شکایت های در مورد دست کاری و تقلب در انتخابات در مودر انها وجود داد. اما کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی می گوید بیشترین شکایت ها علیه اقای کرزی رییس جمهوری کنونی درج شده است.
آوازه های تقلب کاری به خصوص  درولایات جنوبی کشور از همان روز اول بلند شد اما این ادعا ها در کنفرانس خبری رییس کمیسیون مستقل انتخابات به شدت رد گردید و ابعاد ان خیلی کوچک  توصیف شد. هر چند تعداد از حامیان کرزی و مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات حلقه تقلب را کوچک توصیف کرده می گویند تقلب در حد نیست که در نتیجه انتخابات تأثیر گذار باشد اما ایا اگر تقلب در یک رأی هم باشد بر نتیجه انتخابات تأثیر نمی گذارد؟ بدون شک که حتی یک رأی سر نوشت ساز است چه باشد که هزاران و صدها هزار رأی.  پرده از سیاه کاری و تقلب کاری کرزی زمانی بر افراشته شد که کاندیدای رقیب کرزی عبدالله عبدالله تصاویر ویدیویی و عکسهای را به رسانه ها به نمایش گذاشت که افراد حتی در دشت ها صندوق های رأی دهی را به نفع کرزی پرمی کردند و در مواردی هم کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات را نشان میدهد که مردم را ترغیب میکنند تا به کرزی رأی دهند و دها شرمنده گی دیگر از این نوع. اما بازهم هیچ کسی حاضر به پذیرش تقلب و یا اینکه تقلب بر نتیجه انتخابات اثر میگذارد نیست.  از سوی هم هیچ کسی به این فکر نمی کند که حکومت که با تقلب و تزویر به تشکیل شود چه حکومتی خواهد بود؟  
شاهد روباه دم روبا
در این اواخر کرزی دست به یک ابتکار جدید زد و به احمد ولی کرزی سردم دار مافیای مواد مخدر وظیفه سپرد تا د ربرابر مطبوعات حاضر ده شاهدی دهد که انتخابات حد اقل در ولایت کندهار شفاف و بدون دست کاری انجام شده است.احمد ولی کرزی نیز از این دستور اطاعت کرده روز شنبه به خبرنگاران گفت هیچ نوع تخلف و تقلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری درکندهار صورت نگرفته است. اما دیر نگذشت که  یکی از سران قومی بریز به نماینده گی از قوم بریز ولسوالی شورابک این ولایت به خبرنگاران گفت از ولسوالی انها  حتی یک نفر هم رأی نداده است اما بیشتر از 29 هزار برگه رأی دهی به نفع کرزی ازاین ولسوالی در صندوق های رأی دهی انداخته شده است. این بزرگ قومی همچنان حاضر است ادعایش را در باربر ارگان مستقل و با اعتبار با اسناد و مدارک ثابت کند. او میگوید اسنادی در دست دارد که هیچ کسی از ان انکار کرده نمی تواند.  این فقط یکی از ماجرا هاست که تا کنون به این وضاحت در رسانه ها ازان صحبت میشود دها موارد دیگری نیز وجود دارد که همه به ان پشت گوش میکنند. یکی دیگر از رهبران قومی در شرق افغانستان به بی بی سی گفته است که او در نشانه گذاری 900 برگه رای دهی به نفع حامد کرزی کمک کرده است.
حال در کشوری که به تازه گی دمکراسی به نفس کشیدن اغاز کرده است دستان الوده به خون صدها تن آستین و پاچه بر زده اند تا این نوزاد را در اولین روز های عمرش خفه کنند. فرض را بر این بگیریم که اقای کرزی با تقلب و تزویر پیروز شد ایا حکومت او همچنان حکومت مردمی باقی خواهد ماند؟ در این صورت چه کسی میتواند جلوی سیل از مردم معترض به حکومت استوار بر پایه های تقلب و تزویر را بگیرد؟ ایا ترس این وجود ندارد که یکبار دیگر امنیت نیم بند ما دست خوش امیال چند فرد خود خواه و وطن فروش شود؟ این همه سوال هایست که پاسخ ان دل شیر می خواهد و بازوی رستم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تقلب و تخلف در انتخابات اخرین خنجری بود که کرزی در اخرین روز های دوره نخست ریاست جمهوری اش به قلب دمکراسی نوپای افغانستان فرو برد. اما نکته جالب این جاست که این دولت فاسد حتی در تقلب کاری هم صادق نبودند. انداختن کاپی های بسته رأی دهی گواه این ادعاست.
سروش همدم