۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

قطع نامه نمایندگان ولایات شش گانه زون جنوبی افغانستان دررابطه با نتایج انتخابات 29 اسد 1388

مایان موی سفیدان، متنفذین، سران قوم و بقیه مشمولین اجتماع هذا از شش ولایات حوزه جنوب منجمله ولایات لوگر، غزنی، خوست، پکتیا، وردک و پکتیکا به اجماع و اتفاق آرای فیصله اتخاذ می نمایم که در انتخابات 29 اسد سال جاری بنابر ملاحظات و مشاهدات عینی که از چگونگی روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی داشتیم، شاهد تقلب تزویر و جعل کاری هایی در پروسه رأی گیری از سوی زمامداران محلی، مسؤلان کمسیون و هواداران بعضی از کاندیدها به نفع کاندید مورد نظرشان بوده ایم، بنابرآن مایان همه مشمولین این اجتماع به یک صدا از مسولین و نهادهای زیربط ملی و بین المللی، کمسیون انتخابات، کمسیون سمع شکایات انتخاباتی، نهادها و ناظرین بین المللی قاطعانه تقاضا میداریم تا با متقلبین، خاطیان قانون و کسانیکه براراده مقدس ملت افغانستان با اعمال سؤ و جعلی شان پا گذاشتند، برخورد قانونی صورت گرفته و مطابق قوانین نافذه کشور به کیفر اعمال شان برسند.
در غیر آنصورت نتیجه انتخابات بدون اعاده حقوق و حیثیت رأی دهندگان پروسه رأی دهی و عدم اعتنا به تخطیهای انجام شده در پروسه رأی گیری، مورد پزیرش مایان نبوده و مبنی برآن موارد آتی را به عنوان راه حل جامعه و بیرون رفت ازمعضله به میان آمده به مراجع مربوط پیشنهاد مینمایم.
•  ما جداً خواهان بررسی جعل و تقلب در انتخابات هستیم و تا زمانیکه به این تقلب رسیدگی نشود هر اعلان نتایج قسمی آراء از جانب کمسیون انتخابات را نادرست دانسته و خواهان توقف فوری آن می باشیم.
•  آن عده والیان، ولسوالان، قوماندان امنیه ولایات و ولسوالیهای و مسولان برگزاری انتخابات اعم از یوناما و یا دیگرنهادهای زیدخل در انتخابات که در تخلفات به نحوی از آنها دست داشته اند به پنجه قانون سپرده شوند.
•  روند کنونی شمارش آرأ و اعلان نتایج قسمی آرأ بدون بررسی تقلبات و تصدیق کمسیون سمع شکایات انتخاباتی، خلاف صریح قانون انتخابات بوده برای ما قبل قبول نمیباشد.
•  ما هر نوع معامله و تفاهم با تیم کرزی را معامله و سازش با تقلب و جعل کاری و خیانت به آرای مردم دانسته مطمئن هستیم که داکتر صاحب عبدالله عبدالله. تا ثبات حقانیت در کنار ما ایستاده و از حق ما دفاع خواهد کرد.
•  در صورت عدم رعایت موارد فوق الذکر مسؤل پیامد آن نهادهای ملی و بین المللی ناظر بر انتخابات و دولت کنونی افغانستان خواهد بود
منبع:سایت رسمی کمپاین انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله 

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سر انجام مردم به ماهیت گروه دزد و رهزن که با ارای مردم بازی می کنند پی می برند. این قطع نامه در واقع خنجریست به قلب سردم داران غدار و وطن فروش.
سروش همدم- کابل افغانستان