۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

طالبان به مهمانسرای سازمان ملل در کابل حمله کردند

مردان مسلح یک مهمانخانه مربوط به سازمان ملل متحد را در کابل، پایتخت افغانستان، مورد حمله قرار داده اند.

سخنگوی نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل تایید کرده که در این حمله حداقل سه نفر از کارمندان این سازمان کشته شده اند، اما برخی گزارشها حاکی از تلفات بیشتری در این حادثه است.

پلیس کابل می گوید این مهمانخانه که در شهر نو کابل واقع است حوالی ساعت شش صبح به وقت محل مورد حمله قرار گرفت.

با آغاز حملات صدای انفجارهای شدید و پس از آن تبادل آتش در مهمانخانه سازمان ملل متحد به گوش رسیده و سپس دود ناشی از وقوع انفجارها فضای محل حمله را فرا گرفت.

ماموران پلیس به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و این هتل را محاصره کردند اما براساس برخی گزارش ها، هنوز هم شماری از مهاجمان در داخل مهمانخانه حضور دارند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته اند که "چند بمبگذار انتحاری کارمندان سازمان ملل متحد را در کابل به گروگان گرفته اند."

طالبان گفته اند که این حمله سرآغاز موجی از حملاتی است که برای اختلال در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان طراحی شده و به اجرا در خواهد آمد.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ده روز برگزار شود و به همین دلیل، تدابیر امنیتی گسترده تری در کابل و سایر شهرهای افغانستان به اجرا گذاشته شده است.

همزمان با خبر حمله به مهمانسرای سازمان ملل، گزارش هایی هم از برخورد یک راکت در نقطه ای در نزدیک هتل پنج ستاره سرینا در کابل انتشار یافته است.

هنوز در مورد انفجار در نزدیکی هتل سرینا جزییات بیشتری در دست نیست.

هتل سرینا محل اقامت دیپلماتها و مسافران خارجی در کابل است و نیروهای امنیتی از آن به شدت مراقبت می کنند.

منبع سایت فارسی بی بی سی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

زلمی نظر تان را در آخر این مقاله بنوئسید.

سید فرهاد زلمی گفت...

می خواهی چه نظر بنویسم؟